News

Ecran touchscreen pentru Airbus A350 în cabina de pilotaj

Airbus plănuiește introducerea unui ecran touchscreen pentru Airbus A350 în cockpit.

Airbus își propune să devină primul producător de aeronave care va debuta tehnologia touchscreen-ului în interiorul cockpit-ului.

Sursa: Twitter

Compania testează în prezent conceptul pe aeronava în curs de dezvoltare A350-1000.

„Vom lansa în curând touchscreens [pe A350] la un operator de lansare”, spune directorul de marketing A850 XWB, François Obé. „Nu vă pot preciza o perioadă de timp … dar va veni în curând.”

El adaugă că Airbus are deja „clienți” pentru această tehnologie și va fi „primul care va introduce aceste ecrane”.

Citiți și Directorul Airbus a afirmat că România prezintă o situație inconstantă

Cockpit-ul A350 este echipat cu șase ecrane identice de mari dimensiuni – cinci unul lângă celălalt și un al șaselea situat central între cei doi piloți. Planul curent este să integreze funcția de control tactil pe cele două ecrane exterioare – care funcționează ca afișaje ale sistemului informatic de la bord (OIS) – și afișajul multifuncțional central (MFD). Fiecare pilot interacționează în prezent cu aceste afișaje folosind unități individuale de comandă a tastaturii și a cursorului (KCCU) pe piedestalul central sau pe tastaturi montate pe fiecare tabel.

Afișajele OIS furnizează funcții electronice de zbor, în timp ce MFD-ul central conține interfețe pentru sisteme precum navigația și gestionarea zborurilor. Afișajele pot fi de asemenea schimbate între diferitele ecrane.

Tehnologia cu ecran tactil are o funcționalitate similară cu cea a unei tablete.

Obé afirmă că tehnologia permite controlul simultan al centralei multifuncționale de către ambii piloți, în timp ce în prezent doar un pilot poate opera ecranul.

„Cu un sistem touchscreen, atât căpitanul cât și primul ofițer pot lucra împreună la pregătirea zborului, la administrarea zborului și în timpul zborului”, adaugă el.

Citiți și Imagini impresionante, un Airbus A350 a decolat aproape vertical

Pilotul experimentat Peter Chandler, care a făcut o prezentare a sistemului pentru jurnaliști în timpul unui zbor de test din Toulouse, spune că interfața KCCU poate fi utilizată atunci când avionul zboară prin turbulențe și se dovedește dificilă utilizarea comenzilor tactile.

Boeing va lansa tehnologia touchscreen pe modelul 777X când va intra în funcțiune în 2020. Acest 777 derivat încorporează o cabină de pilotaj realizată pe baza modelului 787, dar csistemele de comandă manuală au fost înlocuite cu ecrane tactile Rockwell Collins.

Andrei Beldiman

Andrei Cristian Beldiman - video reporter 10 ani de experiență internațională în hoteluri de 4 și 5 stele, cu precădere în Grecia Editor și fotograf în timpul liber Călător, povestitor și explorator

Share
Published by
Andrei Beldiman

Recent Posts

Pamtour – Agenție de Turism din Râmnicu Vâlcea pentru Vacanțe All Inclusive, Excursii și Sejururi de Vis

Cauți o agenție de turism serioasă, care să îți ofere vacanțe fără griji și cu…

3 luni ago

Noi date din Egiptul Antic: hieroglife purtând pecetea regală a faraonului Ramses al III-lea

Unul dintre motivele pentru care Egiptul modern este o destinație turistică internațională de top vizează…

5 luni ago

Transfer Aeroport VIP: Pentru Managerii Care Vor Să Scape De Stresul Traficului

Imaginează-ți: e ora 5 dimineața. Afară e liniște, dar agenda ta deja urlă în fundal.…

6 luni ago

Transfer Aeroport VIP: Pentru Managerii Care Vor Să Scape De Stresul Traficului

Imaginează-ți: e ora 5 dimineața. Afară e liniște, dar agenda ta deja urlă în fundal.…

6 luni ago

Wizz Air anunță trei rute și două aeronave în București, precum și o bază nouă la Băneasa

Wizz Air, cea mai sustenabilă companie aeriană din EMEA, a anunțat astăzi continuarea expansiunii în…

9 luni ago

Legați-vă centura. Acestea sunt cele mai periculoase rute din Europa cu cele mai multe turbulențe

Turbulența pare să fi devenit unul dintre subiectele fierbinți ale anului 2024, cu multiple incidente…

9 luni ago

Acest site folosește cookies.