Un nou terminal la Aeroportul Otopeni – investiție de 1 miliard de euro

Andrei Beldiman, 21 iun.. 2018

Investiţie de peste 1 miliard de euro pentru un nou terminal la Aeroportul Otopeni – durata de realizare a investiţiei este de cinci ani.

Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti ar putea avea un nou terminal de pasageri.

Proiectul de dezvoltare va cuprinde o platformă, sistem căi de rulare, drumuri de acces, parcări şi clădiri.

Investiţia este estimată la 4,75 miliarde lei (peste 1 miliard de euro).

Din punct de vedere aviatic, Aeroportul Otopeni are în prezent un singur terminal, format din mai multe clădiri. Noul proiect va fi cel de-al doilea terminal al aeroportului şi se va afla la o distanţă de câteva sute de metri de actualul terminal.

Citiți și Pista 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost redeschisă

”Valoarea obiectivului de investiţii de interes naţional şi utilitate publică ’Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Bucureşti’ este 4.752.181 mii lei, inclusiv TVA, echivalentul a 1.022.656 mii euro”, arată proiectul pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor.

Finanţarea proiectului se va face din surse proprii ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB). Acestea vor fi formate din fonduri nerambursabile, credite bancare, forme legale de participare a capitalului privat.

Numărul de pasageri pe care îl vor înregistra aeroporturile bucureştene la sfârşitul anului va depăşi 14 milioane.

Declarația vine din partea purtătorului de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), Valentin Iordache.

“Anul acesta ne aşteptăm să depăşim lejer 14 milioane de pasageri”, a spus el, după evenimentul de lansare a noilor rute Air Canada Rouge de la Toronto şi Montreal către Bucureşti.

Potrivit acestuia, programul strategic de dezvoltare a infrastructurii Aeroportului Internaţional Henri Coandă se află “cumva în linie dreaptă”. Urmează să aibă loc exproprierea terenurilor pentru utilitate publică.

“Extinderea înseamnă de fapt acest program strategic de dezvoltare a infrastructurii la aeroport, care, deşi a fost de-a lungul timpului amânat din varii motive, acum se află cumva în linie dreaptă, pentru că ne apropiem de momentul în care se va produce acea expropriere a terenurilor pentru utilitate publică, acestea urmând a fi concesionate către aeroport şi pe această zonă se vor dezvolta noi terminale de pasageri, platforme, căi de rulare, astfel încât şi capacitatea pistelor – pentru că nu vom construi o nouă pistă, vom rămâne cu acestea două -, dar căile de rulare vor permite ca această capacitate a pistelor să crească substanţial. În consecinţă, şi traficul va putea să crească şi noi să avem posibilitatea de a-l acomoda în bune condiţii”, a precizat Iordache.

Citiți și TAROM a vândut cele două avioane Airbus A310 către Armenia Airways

Planurile de extindere ale aeroportului au fost realizate în urmă cu mai mult de zece ani.

Dificultatea operaţiunilor de expropriere şi a licitaţiilor aferente au întârziat masiv lucrările, care ar fi trebuit să fie finalizate în 2018.

Noul terminal proiectat pentru Aeroportul Henri Coandă urmează a avea 25 de noi porţi de îmbarcare, informează Agerpres.

Aeroporturile Henri Coandă şi Băneasa au avut anul trecut un trafic de 12,84 milioane de pasageri, în creştere cu 16,8% faţă de anul precedent.

← Close