Pista 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost redeschisă

Andrei Beldiman, 20 iun.. 2018

Pista 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost redeschisă în decursul după amiezii de miercuri, 20 iunie 2018.

Pista 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi operaţională pe întreaga sa lungime, de 3,5 kilometri.

Veștile bune vin din partea Companiei Naționale Aeroporturi București, printr-un comunicat remis Agerpres.

“Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti anunţă redeschiderea pistei de decolare-aterizare nr. 2 (08L-26R) începând de miercuri, orele 18:00, în conformitate cu programul anunţat anterior. Începând de astăzi, pista nr. 2 va fi operaţională pe întreaga lungime de 3500 metri, fapt ce va conduce la o creştere a capacităţii de operare a aeroportului cu peste 50%, până la un număr de 39 aterizări şi decolări pe oră”, spune CNAB, într-un comunicat.

Citiți și TOP: Aeroportul Internațional Henri Coandă se situeaza pe locul 116 în lume

Lucrările de aşternere covor asfaltic au costat circa 1,25 milioane lei şi au durat 30 zile.

După recepţia lucrărilor, în perioada 13-20 iunie, au fost efectuate operaţiunile pregătitoare redeschiderii pistei (refacere marcaje, calibrare din zbor, autorizări, etc.).

Lucrările de reparaţii la pista 2 a Aeroportului Internaţional “Henri Coandă” au început la jumătatea lunii mai a acestui an. De asemenea, lucrările de reparaţie la căile de rulare de pe acelaşi aeroport au demarat pe data de 12 aprilie 2018, termenul de finalizare fiind noiembrie 2018.

Citiți și Ajungeți mai repede la Aeroportul Henri Coandă cu trenul

CNAB a menţionat faptul că această primă fază a lucrărilor face parte dintr-un amplu program de măsuri de remediere a suprafeţelor pavate din Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti. Planul prevede, printre altele, operaţionalizarea pistei 2 (08L-26R) şi a balizajului luminos de categorie III A.

Pe 26 martie, directorul general al TAROM, Werner Wollf, a declarat la Timişoara că aeroportul principal bucureştean are nevoie de investiţii masive în căile de rulare. Gropile care sunt în pistă taie roţile avioanelor pe care le schimbă într-un mod halucinant. Acest fapt atrage costuri foarte mari pentru companie.

← Close