Viza de flotant descarcă cerere, ce acte sunt necesare

Adrian, 08 sept.. 2020

Fiza de flotant este flotant este obligatorie pentru toți cetățenii români care se mută în alt oraș față de cel de domiciliu. Conform reglementărilor în vigoare viza de flotant trebuie făcută după cel mult 30 de zile de stabilire în altă localitate sau oraș. Cererea pentru viză de flotant poate fi descarcată la finalul articolului.

Legea prevede chiar și amenzi pentru cetățenii români care nu au viză de flotant și stau ilegal în locuințe care nu sunt cele de la adresa din buletin. Cele mai întâlnite cazuri sunt orașele mari, de unde se adună tot felul de cetățeni plecați de acasă pentru un loc de muncă mai bun sau pentru un trai mai bun.

Ce este viza de flotant?

Pe înțelesul tuturor viza de flotant este anunțarea autorităților prin serviciul de Evidență a Populației că adresa de domiciliul, numită și adresa de reședință, a fost schimbată temporar în altă locație. Este valabilă chiar și pentru cei care se mută de la locul de domiciliu la o altă adresă.

Conform legislație în vigoare, viza de flotant trebuie aplicată în cel mult 30 de zile de la data stabilirii noului domiciliu.

Aceasta vă ajută să puteți vota în orașul în care vă aflați atât la alegerile locale, unde veți vota pentru candidații din noua adresa, la alegerile parlamentare, la alegerile prezidențiale sau orice alt scrutin.

De asemenea viza de flotant însemnă punerea în legalitate a cetățeanului care locuiește în altă parte. Este ilegal să stați de exemplu cu chirie în București, cu sau fară contract, dar voi să fiți din Timișoara.

Cum se obține viza de flotant?

Viza de flotant se obține similar cu schimbarea domiciliului, mai precis cel care locuiește la adresa nouă, trebuie să meargă cu proprietarul la Biroul de Evidență a Populației din raza în care vă aflați la noua adresa, pentru a fi luat în spațiu.

Viza de flotant aplicata pe buletin
Asa arata eticheta care se aplica la obtinerea vizei de flotant

Pe buletinul celui care cere viză de flotant cu acordul proprietarului se aplica o viză de flotant cu un anumit termen de valabiltate, deobicei convenit cu proprietarul louinței care vă găzduiește dar nu mai mult de 5 ani.

Viza de flotant expiră în orice moment dacă proprietarul apartamentului sau a casei unde locuiți cere Biroului de Evidență a Populației, radierea acesteia.

Care este diferența dintre reședință și domiciliu

Domiciliul este adresa unde cetățeanul locuiește DEFINITIV și asta presupune schimbarea actului de indenitate, respectiv a buletinului. Aici ținem să menționăm că trebuie schimbat și permisul de conducere dacă-l dețineți. O altă mentiune importantă este că dacă aveți pașaport acesta nu se schimba la schimbarea buletinului sau acordarea vizei de flotant. Pe pașaport nu este specificată adresa, ea apare în sistemul informatic al Poliției de Frontieră, în funcție de ce ați declarat la Evidența Populației.

Reședința este o adresă unde locuiți la o altă adresa față de cea din buletin. În cazul chiriașilor vă reamintim că proprietarul este OBLIGAT să demareze împreună cu dumneavoastră procedurile de obținerea vizei de flotant, care deocei se acordă pe durata contractului de închiriere, comodat, contract donate cu uzufruct.

Ce acte sunt necesare pentru obținerea vizei de flotant?

Actele necesare obținerii vizei de flotant sunt:

  • Contractul de vânzare cumpărare sau titlul de proprietate al proprietarului, original și copie
  • Act identitate proprietar, original și copie (buletin sau pasaport pentru cetățenii străini care dețin proprietăți în Români)
  • Buletin pentru cel care solicită viză de flotat, original și copie
  • Copie contract de închiriere, contract de comodat, alt cotract original și copie care vă dă dretpul să locuiți la noua adresă sau declarația proprietarului că îi sunteți rudă. Ultima variantă este cel mai des folosită de proprietarii care nu declară contractle de închiriere la ANAF. (acest lucru este ilegal și părtaș la această faptă este și chiriașul deoarece trebuie să primească de la proprietar contractul vizat de Administrația Fiscală, celebra viză de la ANAF.

Cererea pentru viză de flotant

Cererea pentru obținerea vizei de flotant sau denumită oficial „Cerera pentru înscrierea în Actul de Identitate mențiuni privind Stabilirea Reședinței” este aceeași la nivel național.

Singura mețiune că există orașe care cer ca această cerere să fie făcută în maxim 15 zile. Consiliile județene pot micșora termenul prevăzut de lege de la 30 de zle la 15.

Descarcă cererea pentru obținerea vizei de flotant.

În atenția celor care fac din viza de flotant o afacere

Au fost foarte multe cazuri, unele chiar și mediatizate, de proprietari care făceau afaceri o vizele de flotant sau schimbările de buletin. Trebuie să înțelegeți că locuința pe care o dețineți poate primi un număr maxim de persoane.

De exemplu daca sunteți din aceeași familie, toți rude de gratul întâi, puteți locui la aceeași adresă oricâți. Aici este valabil pentru familiile care au mulți copii.

Dacă aveți un apartament cu două camere puteți avea viză de flotant pentru maxim 4 persoane. Mai precis adică dublul numărului de persoane față de numărul de camere deținut. Legea care guvernează acordarea vizei de flotant și oferă informații pe larg despre acest document este articolul 31 din O.U.G. nr. 97/200.

← Close