Categories: News

Tu știi ce mai face bagajul tău de cală?

Vuiește internetul despre comportamentul companiilor de handling care „mânuie” (și) bagajele de cală. Pentru a înțelege exact ce se întâmplă cu bagajul de cală odată ce acesta este lăsat la biroul de check in, scoatem în față câteva din etapele majore și normale ale acestuia. Tu știi ce mai face bagajul tău?

Bagajul de cală – Drum lin spre nori (teoria)

Imediat după ce bagajul de cală a fost cântărit de agentul de checki n al companiei aeriene, acesta se deplasează pe o bandă rulantă, care „cară” bagajul de cală spre subsolul aeroportului (deobicei) sau centrul de recepțioanare al bagajelor de cală (mai pe românește).

Acestea sunt scanate de sistemele de securitate ale aeroportului și pe baza codului de bare sunt alocate aeronavei corespunzătoare.

Ce conține codul de bare de pe bagajul de cală? (ensențialul)

Bagajul de cală este indentificat înt-o mare de bagaje cu ajutorul codului de bare care este lipit pe bagaj și agățat de mâner.

Codul de bare conține informații importante precum: greutatea bagajului, detinația, posesorul bagajului, originea.

În funcție de dotările aeroportului de plecare, tranzit, sosire, poate să conțină și alte informații esențiale pentru buna mișcare a acestora.

Trebuie să știi ce se întâmplă cu bagajul tău?

Da, dacă este timp să afli și important. Mai exact dacă bagajul tău de cală a fost deteoriorat (sperăm ca din vina lui, a bagajului, desigur) de o problema tehnică sau de manipulare.

Da, dacă bagajul tău provoacă suspiciuni echipelor de securitate.

Nu, dacă avionul este programat să decoleze prea repede (de exemplu) față de evenimentul care generează probleme (EXCEPȚIE: SECURITATE) sau bagajul tău a fost pierdut, informația ajunge prea târziu la tine (CÂND ATERIZEZI).

Nu, dacă motivul rătăcirii bagajului tău nu este cunoscut de echipaj (rar).

Este cunoscut faptul că bagajul neînsoțit de proprietar nu poate decola spre destinație din motive de securitate.

Nota: Exista și excepții.

Continuam cu drumul bagajului și aducem câteva mențiuni:

In cele mai multe cazuri compania aeriană are contract cu o companie de handling, care se ocupa de bagajul tău de cală, și care este responsabilă de siguranța, integritatea și buna manipulare a acestuia.

Compania de bagaje (s-o numim așa, heandling înseamna mult mai mult) se ocupă de(în mare):

  • Transportul bagajului de cală după scanarea acestuia de sistemele de securitate de la aeroport la avion sau de la avion la aeroport.
  • Predarea acestuia către proprietar.

Concluzie: uneori e bine să știi ce mai face bagajul tău.

Ce îți recomandăm?

Achiziția unui bilet de avion cu servicii de transport bagaje încluse (cu bagaj de cală) reprezintă un contract între tine și operatorul aerian.

Acesta nu poate tipări pe un bilet care sunt drepturile tale, dar te poate indruma să le afli. Drepturile pasagerilor transportului aerian (INFO) în spatiul european este un mijloc rapid si clar de informare.

Tot la îndemană pentru cei cu răbdare este disponibil și Regulamentul Consilului European cu privire la transportul aerian și cazurile de accidente. INFO.

Pe lângă regulamentele și legislația în vigoare, operatorul aerian îți poate oferi servicii personalizate de asigurare, despăgubire, în caz de pierdere sau deteriorare al bagajului de cală.

Siteză

Ce drepturi are până la urmă bagajul tău de cală :)?

Ironic, desigur, am pus întrebarea, dar serios vă răspundem:

  • Să fie transportat în condiții optime
  • Să fie despăgubit dacă este pierdut, deteriorat
  • Să ajungă la destinație odată cu tine

Sunt doar 3 dintr-o mare drepturi. Consider (eu, autorul) că sunt cele mai esentiale și cel mai bine sintetizate.

Sfaturi? Desigur!

Dacă există posibilitatea asigură bagajul tău de cală. Primești despăgubiri mai rapid, dar si sume substanțiale față de drepturile legale.

Ai grijă ca bagajul tău de cală sa fie unul rezistent (nu, nu pentru ca cei de la handling să joace fotbal) pentu a evita ca numărul mare de zboruri, traficul mare de pe aeroport să îl afecteze.

Apelează imediat compania aeriană dacă ai orice problemă cu bagajul de cală. Deși compania de handling în 90% din cazuri nu este aceeași, operatorul și transportatorul aerian este cel care răspunde în fața ta.

Părerea unui călător,

Adi

Ilustrații – CartooStokc.com /AIR24.

Adrian

Share
Published by
Adrian

Recent Posts

Redefinirea călătoriilor globale cu World Tourism Portal

Pe măsură ce lumea se redeschide treptat călătorilor post-pandemie, cererea pentru resurse de călătorie fiabile…

17 ore ago

Mai joaca romanii la loterie?

Loteria Romana este una dintre cele mai apreciate de la noi din tara, deoarece premiile…

6 zile ago

Inspiratie pentru Cadouri de Paste: Idei pentru Toate Gusturile si Bugetele

Gasirea cadoului perfect de Paste poate fi o provocare, mai ales cand doresti sa multumesti…

7 zile ago

Wizz Air Malta este un pionier în materie de siguranță și inovație la Parlamentul European, cu certificatul său de operator aerian EASA

 Astăzi, Wizz Air Malta a găzduit o întâlnire importantă de briefing la Parlamentul European. Evenimentul,…

2 săptămâni ago

Cum să ai grijă de zona ta intimă cu un gel intim potrivit?

Fiecare doamnă dorește să fie sănătoasă și frumoasă, însă frumusețea exterioară este imposibilă fără un…

3 săptămâni ago

Tehnologii inovative în construcții: Eficientizarea lucrărilor cu echipamente moderne

Într-o lume unde schimbările constante definesc realitatea noastră, tehnologia stă la baza progresului și eficienței…

4 săptămâni ago

Acest site folosește cookies.