Phoenicia Hotels ajută clienţii păgubiţi în urma colapsului agenţiei de turism Terra Tourism

Andrei Beldiman, 26 iun.. 2018

Agenția de turism Terra Tourism a anunțat vineri, 22 iunie, că a intrat în insolvență. Phoenicia Hotels a sărit în ajutorul clienților păgubiți.

Clienţii agenţiei Terra Tourism vor fi primiţi în unităţile lanţului Phoenicia Hotels.

Clienții agenției de turism Terra Tourism se află în imposibilitatea de a beneficia de serviciile achitate. Președintele Phoenicia Hotels, Mohammad Murad, a anunţat marţi, într-un comunicat de presă, că va caza clienții care au plătit pentru pachete de vacanță.

Agenţia Terra Tourism şi-a anunţat, vineri seara (22 iunie n.r.), prin intermediul unui e-mail, partenerii şi clienţii că nu-şi mai poate onora obligaţiile faţă de aceştia şi le-a recomandat să se adreseze asiguratorului City Insurance.

„Phoenicia Hotels vine în sprijinul clienţilor păgubiţii în urma situaţiei de colaps pe care agenţia de turism Terra Tourism a anunţat-o public. Astfel, turiştii care şi-au achiziţionat vacanţele prin intermediul acesteia şi în prezent se află în imposibilitatea de a beneficia de serviciile achitate vor fi bineveniţi în unităţile ce aparţin lanţului nostru. În drumul anevoios spre a înscrie turismul românesc pe harta turistică a lumii şi a crea o imagine compactă a României este benefic ca toate structurile ce oferă servicii turistice să fie receptive în astfel de momente dificile. Suntem convinşi că este necesar să ne dezvoltăm cultura de a-i ajuta pe cei din jurul nostru în situaţiile limită, iar în acest sens suntem deschişi spre a le oferi clienţilor păgubiţi în situaţia traversată de către agenţia Terra Tourism, şansa de a se bucura de vacantă”, precizează Murad .

Conform Președintelui Phoenicia Hotels, lanțul hotelier deţine cel mai reprezentativ resort de pe litoralul romanesc destinat familiilor cu copii.

De asemenea el a adăugat că „în experienţa anilor am învăţat alături de oaspeţii noştri, mici şi mari, importanţa vacanţelor lor, dincolo de material şi economic”.

Reprezentanţii juridici ai Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) au anunţat duminică printr-un comunicat de presă că sunt la dispoziţia turiştilor care au achiziţionat pachete turistice prin intermediul agenţiei Terra Tourism, entitate care şi-a anunţat la sfârşitul acestei săptămâni intrarea în insolvenţă.

Totodată, ANAT a criticat modul în care Ministerul Turismului a tratat propunerile specialiştilor din turism referitoare la modificările legislative care să asigure o garantare a sumelor plătite de către turişti în cazul intrării în insolvenţă a agenţiei de turism.

Condiţiile necesare pentru garantarea efectivă şi reală a pachetelor de servicii turistice nu a fost reglementată.

Potrivit sursei citate, începând cu data de 1 iulie 2018, România trebuie să transpună în legislaţia naţională o nouă Directivă care va reglementa modul de aplicare a condiţiilor necesare pentru garantarea efectivă şi reală a pachetelor de servicii turistice.

„Noua Directivă UE nr 2302/2015, care va fi transpusă şi în legislaţia românească începând din 1 iulie 2018, va reglementa modul de aplicare, iar ANAT îşi exprimă determinarea pentru ca, împreună cu Ministerul Turismului, să asigure condiţiile necesare pentru garantarea efectivă şi reală a pachetelor de servicii turistice şi pentru asigurarea unui mediu de business sustenabil agenţiilor de turism din România”, notează ANAT.

Agenţia Terra Tourism şi-a anunţat, vineri seara, prin intermediul unui e-mail, partenerii şi clienţii că nu-şi mai poate onora obligaţiile faţă de aceştia şi le-a recomandat să se adreseze asiguratorului City Insurance.

Problemele legate de insolvența Omnia Turism nu au dus la nicio soluție.

Anul trecut, cazul Omnia Turism a adus în prim plan problemele legate de lipsa garantării pachetelor turistice pentru românii care achiziţionează vacanţe prin agenţiile de turism din România.

Astfel, după decesul patronului Omnia Turism, în data de 15 octombrie 2017, un număr de 244 de turişti se aflau în vacanţe din străinătate prin respectivul tur-operator.

Pe de altă parte, ministrul Turismului de la acea vreme, Mircea Dobre, i-a sfătuit pe toţi cetăţenii care au cumpărat pachete turistice prin Omnia Turism să nu mai plece în acele călătorii, deoarece conturile agenţiei au fost blocate de bănci şi nu se mai pot fi efectua plăţi. În urma controlului la sediul agenţiei s-a descoperit că Omnia avea o poliţă de despăgubire de numai 50.000 dolari şi doar 30.000 de euro în conturi.

Ministrul de resort a arătat că paguba produsă de Omnia Turism este cea mai mare de după Revoluţie, în condiţiile în care agenţia a vândut pachete de aproximativ 7,5 milioane de euro pentru anul 2018 unui număr de 8.500 de clienţi, iar pentru perioada 17 octombrie – 31 decembrie 2017 au mai fost încasaţi 433.000 de euro de la 202 turişti.

La o lună distanţă după acel eveniment, compania de asigurări Omniasig Vienna Insurance Group, asigurătorul Omnia Turism, anunţa că a avizat 2.195 de dosare de daună pentru turiştii afectaţi.

← Close