12 curse au fost ANULATE din cauza vremii nefavorabile pe Aeroportul Otopeni. Zeci de zboruri întârziate

Adrian, 18 Mar. 2018

Codul Galben de vreme rea și codul portocaliu de polei, a dat peste cap traficul aerian pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, din cauza ploii dar și a temperaturilor scăzute fiind necesare îndeplinirea procedurilor de degivrare. Fenomenul care a perturbat traficul aerian se numește freezing rain.

ACTUALIZARE, 19 martie 2018, ora 13:15  – Situația zborurilor de pe Aeroportul Otopeni, actualizată. 4 zboruri anulate si 25 zboruri întârziate

Actualizări din 18 martie 2018

ACTUALIZARE, ora 23.39 – 5 zboruri întârziate la sosiri pe Aeroportul Otopeni și 6 zboruri au întârzieri la decolare. Drepturile pasagerilor în cazul zborurilor anulate sau întârziate.

Wizzair, Ryanair, BlueAir, El Al și Tarom au întârzieri la plecările de pe Aeroportul Otopeni. Situatia a fost actualizată la ora 23:37, în data de 18 martie 2018.

ACTUALIZARE, 21:41 – Aeroportul Otopeni asigură pasagerii că face tot ce poate ca situația să revină cât mai aproape de normal

Domnul Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB, a declarat pentru AIR24 că întârzierile sunt în scădere și că pe aeroport se operează bine.

„10 curse (duble sosire/plecare sau invers) anulate. Întârzieri sunt în scadere. Ninge, dar se operează bine. Se intervine constant pentru menținerea suprafetei de mișscare în bună stare (piste, platforme, căi rulare)”, a declarat Valentin Iordache pentru AIR24.ro.

8 curse anulate de Wizzair și 5 de Tarom

Companiile aeriene au fost nevoite să anuleze o serie de zbouri, mai precis 12 curse au fost în total anulate dintre care 8 curse Wizzair și 5 Tarom.

Pe adresa redacției noastre mai mulți pasageri Wizzair s-au plâns că nu le-a fost acordată asistență din partea companiei, recomandăm tuturor pasagerilor să se adrese companiei, aceasta are umătoarele date de contact:

  • Orice birou de checkin sau informații Wizzair
  • Telefon 0903 760 105 – ATEȚIE apelul este taxat cu 65 de cenți pe minut
  • Pe site-ul wizzair.com găsiți toate datele de contact din fiecare țară în care compania operează.

Ce este Freezing rain?

„Freezing rain aplică un strat de glazură pe suprafața avioanelor. În cazul acestor ploi care îngheață, timpul între momentul aplicării lichidului degivrant și momentul în care pe suprafața avionului se formeaza pelicula de gheață este foarte mic.

Mai mult de 10 aeronave nu au decolat.(…) Peste 1.000 de pasageri sunt afectați. Pista este în bune condiții, se poate ateriza în siguranță”, afirmă Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Otopeni.

Freezing rain sau „ploaie înghețată” este un fenomen meteo care se formează atunci când ploaia întâlnește o suprafață foarte rece și îngheață pe loc. Nu contează dacă vorbim despre metal sau asfalt. Tocmai de aceea, recomandarea este să fim foarte precauți în perioada următoare, dacă observăm apariția fenomenului.

Din informațiile obținute de la Valentin Iordache, pasagerii Wizz air sunt asistați de companie prin reprezentanții acesteia.

”Sunt în grija companiei/agentului de handling. Unii au fost reprogramați pentru mâine (zboruri amânate) alții, de la zborurile anulate, vor fi reprogramați sau își vor primi banii pe bilete – conform reglementarilor europene. Este o relație directă pasager-companie, în care noi nu putem interveni în niciun fel.”, a spus Iordache pentru AIR24.

Puteți vedea mai jos care este situația la ora 22:01, 18 martie 2018. Probleme au fost și la Blue Air sau Lufthansa.

BlueAir n-a mai ajuns astăzi la Oradea.

Lufthansa a anulat zborurile către Munchen și Frankfurt.

Vremea rea a afectat și zborurile de pe Aeroportul Internațional Otopeni, în prezent nu se decolează. CNAB face toate eforturile necesare pentru ca situația să revină la normal. Domnul Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al companiei, a declarat în exclusivitate pentru AIR24.ro că în acest moment nu se decolează, dar că situația va reveni la normal în cel mai scurt timp posibil.

ACTUALIZARE, 15:44 – Aterizările pe Aeroportul Otopeni decurg conform orarului cu mici întârzieri. Vedeți mai jos situația de la plecări.

Aeroportul Otopeni Sosiri 18 martie 2018
Situație zboruri Aeroportul Otopeni, 18 martie ora 15:31

La ora 15:31 la Plecări erau anulate câteva zboruri, mai precis zobrurile Wizzair de la Londra, Dortmund și Bari.

Aeroportul Otopeni Plecări 18 martie 2018
Situație zboruri Aeroportul Otopeni, 18 martie ora 15:32

ACTUALIZARE, 15:40 – Corespondeții AIR24 vă țin la curent cu situația de pe Otopeni. Rămâneți alături de noi. Reamintim că la sosiri nu sunt probleme.

ACTUALIZARE, ora 15:27 – Iată care este situația zborurilor acum, conform site-ului bucharestairports.ro

ACTUALIZARE, 15:06 – Situația începe să revină la normal. Colaboratorul AIR24, Narcis Roșioru, se află acum pe Aeroportul Otopeni și transmite că la sosiri situația a revenit la normal. Încă mai sunt câteva probleme la plecări.

Vremea rea oprește pentru moment decolările de pe Aeroportul Internațional Otopeni

Întârzieri la decolări

Fenomenul meteorologic de ploaie îngheţată împiedică în prezent decolarea avioanelor de pe aeroportul Henri Coandă şi nu se ştie cât va dura această situaţie, au declarat, pentru News.ro, reprezentanţi ai Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

”În prezent, nu se decolează. S-a dat cu material degivrant, suprafaţa de mişcare a aeroportului şi căile de acces sunt funcţionale. Nu se ştie cât va dura această situaţie”, au explicat reprezentanţii CNAB.

Informația a fost confirmată pentru AIR24.ro și de domnul Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB.

Deciziile referitoare la decolare aparţin piloţilor, potrivit CNAB.

Circulaţia rutieră în Capitală şi mai multe judeţe din ţară se desfăşoară duminică cu dificultate din cauza ploii îngheţate.

Potrivit atenţionărilor meteorologice de vreme severă, în perioada 18-22 martie în întreaga ţară vor fi precipitaţii sub formă de ploaie, lapoviţă şi ninsoare.

Puteți afla situația în timp real de pe site-ul aeroportului sau accesand acest link.

Recomandarea redației valabilă în perioada vremii nefavorabile

Pentru a evita situațiile neplăcute legate de zborurile voastre este recomandat să vă informați în prealabil. Iată care sunt pașii pentru a avea o călătorie fără probleme sau fară a fi nevoit să așteptați în aeroport.

  • Verifică dacă orarul zborului tău nu a fost modificat. În mod obișnuit pasagerii trebuie informați de compania aeriană dacă intervin modificări, însă este posibil ca acestea să fie de ultim moment. Datele de contact ale companiei aeriene sunt afișate pe site-ul fiecăreia.
  • Consultați site-ul aeroportului de plecare și sosire. În cazul Aeroportului Otopeni acesta este www.bucharestairports.ro.
  • În cazul în care zborul dumneavoastră nu este ANULAT, trebuie să vă prezentați la aeroport conform programului. Mai precis cu cel puțin două ore înainte de zbor.
← Close