Noul Airbus A350 este un avion în care v-ar plăcea să călătoriți

Gurile rele spun că epoca de aur a călătoriilor este doar o amintire. De fapt momentul prezent este cea mai interesantă perioadă pentru a zbura. Acest fapt se datorează noilor avioane și confortului pe care acestea îl oferă pasagerilor. Noul Airbus A350 este un avion în care v-ar plăcea să călătoriți

Sursa: Aviation International News

Boeing’s 787 Dreamliner a fost în centrul atenției datorită noilor tehnologii revoluționare ale avionului. Un alt motiv este faptului că American Airlines și United au aceste avioane în flotele lor. Cu toate acestea, noul Airbus A350 este un avion pe care pasagerii din America de Nord îl vor vedea mult mai mult în următorii ani.

Hong Kong Airlines a început să zboare cu un A350 de la hub-ul său din Hong Kong la Los Angeles, pe 18 decembrie. În martie urmează să debuteze zborul către San Francisco. Compania aeriană este doar cea mai recentă care a început să utilizeze acest avion pe rutele către S.U.A..

Compania aeriană Delta a început să zboare din Detroit în Asia, folosind un Airbus A350, în octombrie.

Mai multe rute către Europa dar și în afara acesteia, sunt programate pentru anul acesta. Cathay Pacific utilizează A350 pe rutele sale din Hong Kong către San Francisco și Newark. Qatar Airways zboară cu A350 către mai multe aeroporturi din S.U.A..

Sursa: AirlineGeeks.com

Poate vă întrebați ce face A350 atât de special? La fel ca Dreamliner, modelul A350 încorporează o gamă de tehnologii revoluționare. Acestea îmbunătățesc atât funcționarea aeronavei, cât și experiența pasagerilor la bordul ei pe durata zborurilor lungi.

Modelul A350 este construit din compozite din plastic care sunt cu 25% mai ușoare decât metalul utilizat de obicei pentru construcția avioanelor. Deci este mult mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil în comparație cu avioanele din generațiile anterioare. Materialele din care este construit sunt mai puternice și mai durabile decât metalul. Acest fapt permite o serie de alte beneficii care influențează confortul pasagerilor.

Cabina poate fi presurizată la echivalentul a 1800m în altitudine, comparativ cu marcajul 2400m pe majoritatea avioanelor comerciale. Acest lucru poate ameliora simptomele, inclusiv oboseala și amețeala. Compozitele nu corodează de la umiditate în același mod cum o fac metalele, astfel umiditatea cabinei poate fi menținută la aproximativ 20% – comparativ cu 8 -10%. Astfel pasagerii se vor simți mai puțin epuizați după zbor. Modelul A350-900 are șapte zone de temperatură pentru cabină (există opt pentru viitorul A350-1000) pentru un control mai bun al climei la bord.

Sursa: AirlineReporter

Pentru a face mai ușoară tranziția de la un fus orar la altul, modelul A350 are o iluminare ambientală cu LED-uri.  Există până la 16,7 milioane de setări și secvențe care pot fi personalizate pe parcursul unui zbor. În plus ferestrele sunt mai mari pentru a permite o iluminare naturală mai bună.

Modelul A350 beneficiază de filtre de aer HEPA H13, care permit o mai bună și mai rapidă circulație a aerului în întreaga cabină de pasageri. Astfel germenii celorlalți pasageri sunt mai puțin susceptibili să vă atingă.

Chiar și dimensiunile fizice ale avionului joacă un rol important. Modelul A350 are o lățime de 5,58m, cu 5cm mai mare decât modelul 787. Această diferență înseamnă un spațiu mai mare pentru culoarele dintre scaune. Spațiile de depozitare a bagajelor de mână, situate deasupra scaunelor, sunt printre cele mai mari din avioanele care zboară în prezent. Există spațiu suficient pentru două bagaje per persoană în clasa business.

Sursa: Airliners.net

Airbus utilizează fibră optică cu bandă largă pentru sistemele de divertisment.

Astfel nu mai este nevoie de acele cutii individuale voluminoase sub scaune, astfel că pasagerii au mai mult spațiu pentru picioare. Producătorul poate instala, de asemenea, sisteme Wi-Fi pe avion la propria fabrică, facilitând companiile aeriene să ofere servicii de internet în timpul zborului.

Modelul A350 este mai silențios datorită motoarelor Rolls-Royce Trent XWB, care sunt cele mai eficiente motoare folosite în prezent. Nivelul mediu al zgomotului din cabină este de doar 57 de decibeli, cu 75% mai mic decât în celelalte aeronave, și cu până la 6 decibeli mai mic decât modelul 787.

În cele din urmă, pentru cei pasionați de avioane, modelul A350 are un lucru pe care Boeing 787 nu îl are. Acesta este o cameră amplasată pe coadă, astfel încât puteți urmări progresul zborului dvs. de la decolare până la aterizare.

Ce părere aveți despre noul Airbus A350?

← Close