Incident aviatic: a deschis ușa de urgență a avionului pentru că îi era prea cald

Andrei Beldiman, 03 mai. 2018

Un nou incident aviatic a avut în prim plan un pasager care a deschis ușa de urgență. Acesta a afirmat că îi era prea cald și nu putea respira.

Pasagerul în cauză, un chinez în vârstă de 25 de ani, a primit o amendă usturătoare.

Domnul Chen a fost reținut de autoritățile chineze pentru 25 zile. Incidentul aviatic a avut loc pe Aeroportul Nanjiao, în orașul Mianyang, din sud-vestul Chinei.

Acesta se afla la bordul unei aeronave a companiei low-cost Lucky Air. Avionul zbura dinspre orașul Sanya, Insula Hainan. Tocmai aterizase când pasagerul a deschis ușa de urgență.

Citiți și despre un avion care s-a întors din zbor din cauza unui geam fisurat.

Autoritățile din China au declarat pentru publicația South China Morning Post că tânărul a spus că “a așteptat pe culoarul din avion timp de 10 minute în timp ce pasagerii coborau.” Cabina a devenit “sufocantă și prea înăbușitoare”.

Dorindu-și să ia o gură de aer proaspăt, Chen a ridicat mânerul ieșirii de urgență a avionului. Ușa s-a deschis iar topoganul pentru urgențe s-a rostogolit.

El a afirmat ulterior că în acele momente s-a panicat.

Citiți și despre un pasager care a fost imobilizat la bordul unui avion.

Chen a fost arestat imediat de poliția din aeroport și, mai târziu, a fost predat Poliției din Mianyang.

Aceștia l-au ținut sub supraveghere și l-au interogat timp de 15 zile.

Administrația aviației civile din orașul Mianyang a declarat că acțiunile domnului Chen au cauzat întârzieri majore ale zborului. Prețul greșelilor sale au costat compania peste 100.000 de yuani (11.500 £).

Autoritățile au declarat că incidentul ar fi afectat diapozitivul de evacuare a avionului. Acest lucru înseamnă că, până la final, costurile ar putea crește de mai multe ori.

Chen a primit o amendă de 70,000 Yuan (£8,000) pentru a acoperi costurile companiei Lucky Air. Compania aeriană a sugerat că ar putea continua să aducă daune suplimentare pasagerului nefericit.

Citiți și despre un pasager care a vrut să intre în cabina piloților.

“Înainte de fiecare decolare, însoțitorii de zbor informează pasagerii cu privire la măsurile de siguranță”, a adăugat într-o declarație.

Incidentul reamintește de un altul similar în 2014, când un pasager al unei companii aeriene chineze a deschis o ieșire de urgență cu puțin înainte ca avionul să decoleze, pentru că “dorea aer proaspăt”.

Călătorind pentru prima dată cu avionul, bărbatul era îngrijorat că i se va face rău. Tot ce a reușit să facă a fost să întârzie decolarea avionului cu aproape o oră.

← Close